söndag 1 januari 2012

First day!


 Bränd gröt

Första dagen snart bortgjord! Känns väldigt skönt. Vaknade halv tio, men klev upp klockan tio för att fixa frukost. Kokade först te på ingefära (ingefära kickar ju igång ämnesomsättningen, perfekt att starta dagen med!). Drack teet med lite honung. Efter det skulle jag koka gröt... som blev glömd och bränt! Fick sen mitt första styrkepass idag då jag diskade rent kastruellen med stålull... Gnugg gnugg gnugg!Efter det flöt det på iallafall. Traskade in till stan för att möta Dessi för att få tillbaka ett par saker jag glömt hos henne igår på nyår. Gick sen vidare till strömpilen och knaprade på ett äpple.
Handlade på Ica Maxi och gick därefter hem och här är jag! Promenade slutade nog på ca 15000 steg... har ingen stegmätare, ska köpa imorgon, men jag har gått samma runda förrut och vet hur lång den är på en höft...

  Har nu en kyckling i ugnen som jag lade i marinad för någon timme sen.  Chili, ingefära, vitlök, honung och soja är det i den! Samt en skätt citronsaft. Vi får se om den blir god... Stark lär den bli iallafall! Ska äta den med en god sallad med avokado <3 Mumma!
Just det jag! jag åt en macka också då jag kom hem! Köpte ett gott och nyttigt bröd på Maxi med fullkorn och bara 40g kolhydrater i per 100g! Det är bra för att vara bröd! På mackan blev det en kalkonskiva, lite ost och en gnutta lime aioli :)

Uppdatar inlägget senare då jag avslutat dagen helt. blir nog något mellanmål senare ikväll med!
Förresten, vad tycks om bilden? Dessi har också en och de bilderna kommer att finnas med i våra inlägg :) lättare att se vem inlägg det är då!

Take care kära läsare, som antagligen inte existerar i skrivande stund, tills vi ses igen!
/Marcus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar