onsdag 4 januari 2012

Onsdag

Idag vaknade jag verkligen sent, kl 16. Jag tog en promenad och åt pannkaka till frukost, minimalt med sötsaker till. Pannkaka är inte onyttigt i sig, utan det är det man har på som gör det onyttigt. Så istället för att slänga sylt eller socker och grädde eller glass på så tog jag det bara som det var. Pannkaka är gott att äta bara som den är också. Sedan kokade jag gröt. Tydligen kan man göra mycket fel med kokning av risgrynsgröt, som jag fick erfara igår. Men, jag gjorde ett nytt försök och det blev lyckat. Så nu har jag risgrynsgröt, vilket är en mycket mättande efterrätt och mycket mer nyttigt än om jag skulle ha bakat en kaka eller så. Nu är det bara lite ris, mycket mjölk och kanel, inte så hemskt för att bota den där söttanden man får på kvällen. Det blev inget till middag eftersom jag vaknade så sent, men en sharonfrukt blev det istället. Jag har köpt müsli med frukt, nötter och frön i, gott och nyttigt. Det kommer att bli min frukost hädanefter. Jag kommer även lägga i lite linfrön i müslin, så håller man magen igång. Jag ska ta upp min orkeslöshet med min läkare imorgon. Men jag tror jag redan vet vad som är problemet. Den nya medicinen jag går på är förmodligen vad som gör detta. När jag skulle börja på den sa läkarna att jag inte fick göra så mycket som höjer pulsen, det vill säga att snusa mer än jag gör redan. Jag tror att det är det som är felet. Jag får inte höja pulsen för den nya medicinen. Hm, det kan göra saker och ting problematiskt. Men jag ska dubbelkolla med dom imorn. Men, idag blir det iaf några situps och ryggövningar. Ska ta det lugnt tills jag får besked imorn. Ja, nu över till Marcus som inte har skrivit nåt idag =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar