fredag 6 januari 2012

Hoppsan, jag sov visst.

Jahapp, jag sov igenom hela förra dagen! Jag fick ingenting gjort då jag praktiskt taget sov ett dygn, jag åt inget heller. Men, idag fredag. Jag vaknade 12. Det första jag gjorde var att äta müsli med fil och sen drog jag iväg till Sandra. Promenerade från växthuset till Ålidhem, vilket inte är särskilt långt men ändå! Hämtade en damsugare och sen promenerade jag tillbaka till växthuset och åkte hem. Hemma så damsög jag, torkade golven, plockade undan, hämtade en dörr ifrån förrådet och tog mig en promenad till affären och tillbaka, på tillbakavägen bar jag en tuuung påse. Sedan satte jag igång och bakade kakor. Jag skippade hälften av sockret men la till lite mer vaniljsocker istället. Jag tog även mindre smör och tog mjölk istället för att det inte skulle bli så torrt. Jag brukar alltid he i mer kakao än vad det står i receptet, vilket jag gjorde nu också. Det blev en kladdkaka och några muffins. Mycket magra och med mindre socker i. Lite bättre alternativ när man nu ska ha fika. Det blev mycket spring och bärandes idag, vilket var den enda träning jag fick. Men jag planerar att gå på gymmet imorn kväll. På lördagar brukar det inte finnas en käft i gymmet efter kl 18. Härligt! Då brukar jag vara där ända tills 03, och det ska jag göra även denna gång. Ja, som ni ser så utnyttjade jag den ena av mina två unnelser/månad idag på fikat. Jag tror inte det blev så många kalorier faktiskt, med mina specialmuffins och min kladdkaka. Sällskapet var gott och vi hade mycket trevligt =) Jag lyxade även till min hallonsoda med att lägga i frysta hallon =) Vardagslyx! Ja, det här var min dag; Frukost, spring, städning, diskning, bakning, fika och sen slapp. Ingen middag fick jag idag, hann inte helt enkelt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar